30 Januari 2011

Cerita Seram Di kala Hujan

Dari pagi semalam hujan turun xberenti... Adakah ni petanda nk banjir?
Jeng...Jeng...Jeng

Harini aku bgun paling lambat sebab dek kerana keselesaan yang tiada taranya bila hujan mula melabuhkan layarnya... ahaks...

Argh.. Air liur basi ni sgt mengganggu aku.. Ceh.. Boncet dan Gori pn tido lg.. Sungguh memalukan.. Xmcm aku lgsg.. Hehe..

Aku bgun tengok keadaan rumah n nmpk kelibat 2 benda putih sedang berlari2..
"Apa benda tu..Siut betul..",aku berbisik dalam hati sebab kalau cakap kuat2 takut benda tu dengar..

Semakin lama semakin rancak kedengaran kelibat tadi seperti ingin mengusik aku.. Aku cuba memberanikan diri untuk melihat dan meneliti kelibat tersebut..

Mulut aku terkumat-kamit membaca kalimah suci yang tak pernah aku praktikkan sebelum ini tp kali ini aku harus praktikannya..

 ternyata aku masih lagi mampu tuk membacanya..

Kruuk...Kraakk...!!!

"Sial btul..Apa tu??"
Bacaan ayat-ayat suci tadi mula bertukar menjadi sebuah cacian dan makian dari mulut aku...

"Ah opah aku dulu bomoh siam apa aku nk takut"
Aku memberanikan diri.. Aku xmampu nk menahan marah aku apabila kelibat tadi cuba melarikan diri daripada aku..

"Ponen btul.. Mana ko nak pergi!! Sini ko"
Aku memarahi kelibat tadi..

Setelah 10minit berkejaran dengan kelibat putih itu aku dapat menangkap mereka..

"DUDUK DALAM NI DIAM2!!!! PADAN MUKA!!"


Dari atas:POPO
Duduk selesa dibawah: MOMO


Ni lah kelibat putih tadi kepunyaan Mak Limah korang.. Buas ikut perangai Mak Limah jugak.. Haha..
Publish Post


P/s: Oh kucing.. Oh kucing.. Oh kucing..

10 ulasan:

Lily Kamarudin berkata...

same entry..kucing.hehe

FIFIEY LYCHEE MARATION berkata...

perghh, ingatkan apa td.. mana tahu ada unsur2 filem khurafat kan. haha

niniem berkata...

meow tu comeyl laa...comeyl sgt2... :)

Soul Fly berkata...

insyaallah yg akan dtg sy masukkan unsur2 khurafat k.. thanks

Soul Fly berkata...

comel.. mcm tuan meow tu gak..

cikblurr berkata...

wahahaha...ingt apa la tdi...tpi comel la kucing tu....

Soul Fly berkata...

hehe.. kucing tu ckp thanks..

Reef berkata...

tu kucen saye!!

Soul Fly berkata...

momo kucin kamu!! popo si kucin jalanan kucin bdk2 uma sy.. kami syg popo.. haha..

Soul Fly berkata...

cik blur: popo si kucen jantan suka kt awk.. hee...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...