28 Januari 2011

Kejayaan dalam kesedihan


Mak selalu pesan masa kecik dulu kt aku.. Mak tanya nak jadi apa? Aku mana blh cakap lagi.. tapi mak memang nak aku jadi orang berguna.. Tu yang penting bagi mak.. xda lain selain tengok anaknya berjaya walaupun hidup kami susah...

Aku selalu impikan masa depan yang cerah untuk aku bantu mak aku.. Lagipun aku cuma ada mak aku je.. Xde orang lain lagi dalam hidup aku.. Yang aku tahu xnak kami hidup susah... Aku nak mak senang dan aku dapat balas jasa mak yang besarkan aku selama ni.. Aku nak berjaya..

Aku dapat tawaran masuk IPTA.. Aku kena tinggal asrama.. Aku sedih sangat nak tinggalkan mak seorang.. Sapa nak tengok mak? Nak jaga mak? Nak temankan mak? Mak takde orang lain da selain aku.. Mak cakap jangan sedih2.. Aku kene tabah sebab aku anak lelaki.. Xboleh nangis2.. Buruk.. Mak palingkan muka sambil suruh aku pergi cepat.. Aku tau mak pun sedih tapi mak xnk tunjuk.. Takpe mak aku akan pulang dengan kejayaan...


Memang janggal tanpa mak disisi aku.. Tapi xpe aku kena tabah.. Itu pesan mak.. Jangan tinggal solat.. Tu kekuatan tuk aku.. Aku ikut cakap mak sebab aku sayang sangat mak aku.. Aku akan belajar sungguh2.. Mak tunggu ye.. Aku yakin mak akan hidup senang..


Hari2 aku mimpikan mak.. Mak je dalam pikiran aku.. Xde orang lain dah.. Aku rindu sangat mak aku.. Apa yang mak buat sekarang.. Mak rindu x aku?? Aku sunyi sangat tanpa hilai tawa dan belaian manja mak aku.. Aku sedih sangat tapi apakan daya aku kene capai masa depan aku tuk bahagiakan mak aku...


Aku sekarang dah berjaya.. Aku dapat tawaran kerja di sebuah syarikat swasta.. Ni semua hasil usaha aku dan sokongan yang mak selalu bagi pada aku tuk berjaya.. Ni lah hasil usaha gigih aku selama ni.. Tuk diri aku dan mak jugak kan.. Terima kasih mak.. Apa yang mak suruh memang berbaloi.. Aku dah berjaya tapi.....



Mak dah takde.......... Mak pergi tinggalkan aku sorang-sorang.. Tapi mak tinggalkan aku dengan kejayaan yang dah aku kecapi sekarang.... Aku bertambahlah sunyi... Tapi aku tau mak bahagia sekarang dkt sana walaupun bkn dgn aku..... Aku tau.. Mak... Kalau lah boleh aku ckp yang aku bterima kasih sangat2 mendidik n besarkan aku dengan segala kudrat yang mak ada... Jasa mak takkan dapat aku balas walau dengan apa sekali pun... Aku sayang mak aku....


p/s: wherever you go and how far you left me i will always love and never stop to love u.. u r always in my heart.. Thanks 4 everything.. always gonna miss u.. u r always be my sweet memories...



2 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...